Latest Posts

Aug. 25, 2015 | Press Releases

HRF to Cuba: Free El Sexto

FullSizeRender.jpg

NEW YORK (August 26, 2015) – The Human Rights Foundation (HRF) calls for the release of Cuban graffiti artist and activist Danilo Maldonado Machado, best known as El Sexto, who has been arbitrarily imprisoned for eight months in the Valle Grande prison, located west of Havana. El Sexto was arrested on December 25, 2014 while he was on his way to put on a performance art piece called “Rebelión en la Granja”—the title in Spanish of George Orwell’s classic Animal Farm—which included two pigs decorated with the names Fidel and Raúl. El Sexto was charged with contempt, a crime punishable by up to three years in prison. This past May, El Sexto was awarded the Václav Havel International Prize for Creative Dissent for his bravery and ingenuity in peacefully advocating for individual rights in Cuba.

More
Aug. 25, 2015 | Press Releases

Egypt: Release Photojournalist “Shawkan;” Dismiss Case Against Him

shawkan_-_egypt_copy.jpg

NEW YORK (August 25, 2015) – The Human Rights Foundation (HRF) condemns the arbitrary detention of Egyptian photojournalist Mahmoud Abou Zeid, best known as “Shawkan,” and calls on the government of Egypt to immediately release him. Shawkan, a freelance photographer, was arrested on August 14, 2013 while covering violent clashes between protesters and Egyptian security forces, at the Rab’a al-Adaweya Square in Cairo. Shawkan has been detained without charges for more than two years now.

More
Aug. 19, 2015 | Press Releases

Venezuela: HRF Condemns $365 Million Lawsuit by Diosdado Cabello Against Independent Media

Diosdado-Cabello-web.jpg

NEW YORK (August 20, 2015) – The Human Rights Foundation (HRF) strongly condemns the lawsuit for “moral damages” filed by the president of Venezuela’s National Assembly, Diosdado Cabello, against three independent media outlets: La Patilla, El Nacional, and Tal Cual. In the case of the digital newspaper La Patilla—the only one so far served with the suit—Cabello is demanding $365 million in damages. The lawsuit arose after the Venezuelan media outlets chose to reprint an article originally published by Spanish newspaper ABC last January. The in ABC reported that Cabello’s former head of security had accused him of being the leader of a criminal drug trafficking ring.

More
Read More Posts